tisdag

1 December

Känner bara för att gråta och skriva av mig lite nu.
jag saknar murphy så det gör så jävla ont.
så det här inlägget är ägnat till honom.

snälla kom tillbaka.
det är allt jag ber om.
att få se dig igen.
känna din man
din långa man som jag alltid flätade innan jag red.
krama om dig
och känna hur du trycker dig ner mot min rygg för att också krama om mig.
det gjorde du sista gången jag kramade om dig.
jag stod framför dig och du riktigt pressade ditt huvud mot min rygg.
för jag tror du förstod vad som skulle hända.
jag vet du fattade.
då sprutade tårarna verkligen
dom bara rann och rann och rann.
tänk vad mycket vi gjort tillsammans.
alla gånger jag setat i din box med filt och gjort läxor.
alla gånger jag setat och gråtit i din box eller gått en promenad med dig och gråtit ut.
alla gånger jag ridit dig och det har gått sådär riktigt jävla bra.
och den dära gången vi hoppade över 1 m.
jag kommer aldrig glömma den känslan när du verkligen flög över det hindret.
jag har alltid varit så trygg med dig alltid.
du har varit min bästa vän i alla stunder.
alla tävlingar vi tävlat tillsammans, men tyvärr aldrig vunnit.¨
men det var de vi skulle göra nu, det här skulle bli vårat år!
Sommaren med dig det var det bästa någonsin.
att få ta hand om dig i 3 veckor helt själv.
alla turer vi red ut på, när jag hade strul med allting
och jag satt och prata med dig i timmar i hagen.
Och när du kasta av mig.
den gången var det guld värt.
du hade inte varit ute och blivit riden på hur länge som helst.
så sitter man där i jumpaskor och mjukisbyxor utan sadel och känner bara hur du exploderar under mig och flyger upp i världens bocksprång
och tok galopperar iväg och jag bara flyger.
jag skrattade hela tiden
det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv.
jag saknar dig så mycket att jag inte kan beskriva.
du har lärt mig rida.
på riktigt.
du var den första hästen jag jobbade i form en hel lektion i alla gångarter.
tack murphy för allt du har lärt mig, jag tänker aldrig glömma dig
aldrig aldrig aldrig.
Du finns kvar och lever inom mig.
jag tänker aldrig glömma alla minnen vi har tillsammans.
allting vi delat.
din grimma fick du av mig
och den hade du till slutet.
jag hoppas inte du var rädd, och nu hoppas jag att du har det bra där du är nu.
vi kommer träffas igen, det lovar jag
jag kommer till dig sen
och då ska vi vara tillsammans förevigt
men jag önskar din tid på jorden hade blivit längre
15 år blev du
25 september, värsta dagen i mitt liv.
Jag älskar dig, vila i frid Murphy <3
här kommer en massa bilder
tävlingsdags
trygghet vad de ja kände <3
<3
<333
<3
älskardig
du är finast <3
här rev vi sista hindret i omhoppningen<3
Vi var bäst tillsammans, absolut bäst <3
dressyrtävling, gick inte alls bra för han var okoncentrerad och ja hade en dålig dag <3
Avslutning i TRG i sommras<3
I sommras när jag hade dig i 3 veckor.
jag har fortfarande inte tvättat schabraket du hade <3
Du var sötast i din flughuva <3
älskling, kom tillbaka <3
<3
Du är och förblir bäst <3
<3
<33
din brända mule i sommras <3
Den gången när du kasta av mig <3
<3333
jag önskar att du alltid stod där och väntade på mig <3
här hade du 1 vecka kvar i livet. då gick jag ut i hagen och lät dig äta gräs i nån timme medans jag satt brevid och grät <3
jag saknar dig min fina häst <3
den här dagen var jag jätte ledsen för mitt ex hade dumpat mig.
då åkte jag ut i stallet och var med dig och du tröstade mig.
jag älskar dig
du var så otroligt fin <3
Det här var torsdagen innan du försvann <3
Sista äpplet vi delade...
Du är finast <3
jag älskar dig <3
sista gången jag satt på din rygg <3
Sista kortet från när jag satt på din rygg, jag saknar det <3
allra sista kortet jag någonsin kommer få ta på dig. jag saknar dig <3
Det här är nog det allra finaste kortet jag har på dig och mig.
När jag får pengar efter jul, ska ja förstora upp det
rama in det och sätta det på min vägg.
jag saknar dig nå otroligt mycket och jag kommer aldrig glömma dig.
vila i frid bästa min Murphy<3

3 kommentarer:

  1. <3, finns gumman.
    Jag kände hur tårarna brände bakom ögonen när jag läste , och såg alla bilderna. När man tittar på dom kan man inte förstå varför han skulle bort, man ser inget lidande i dom. Och på den sista bilden du tog, då såg han fortfarande lycklig ut. Jag lider med dig, jag vet hur det käns. Att förlora en bästa vän.. <3

    SvaraRadera
  2. gud så fint skrivet, säger som hon ovan, tårarna brände verkligen! Men Linnea du är så himmla stark, först Tuffe sen fina Murphy, tycker så synd om dig, förstår hur det känns att fölora något man älskar så, tro mig jag vet :'( du klarar dig igenom det här, det vet jag :) <3

    SvaraRadera
  3. Älskar dig och det vet du! Finns alltid!<3

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)