torsdag

29 April


Moravikens X2000, kallas Tuffe.

imorgon är din tid kommen.
tragiskt eftersom du bara blev 10 år...
jag kommer aldrig glömma dig,
du är en häst som föralltid kommer sitta inristad i mitt hjärta.
hålet efter dig kommer aldrig bli fyllt igen.
men de minskar, men kommer alltid finnas där.

du lärde mig vad kärlek var.
jag vet de låter sjukt för
" de är ju en havremoppe ".
aah visst, men sånt starkt band man får som
häst och ryttare går inte att beskriva.
min kärlek till hästar är starkare än till killar.
jag kan överge en kille, men ALDRIG en häst.

Tuffe lärde mig kärlek, och att rida.
det var när ja börja rida dig ja kom på
lite hur man gjorde.
före de satt ja bara och åkte.
så du var min startkabel.

har så många många minnen.
svårt å välja ut.
men jag har iaf inte gråtit så mkt
som på sommarlovet när du åkte ifrån ridskolan.
fyfan vad hemskt det var.
men de varade i 2 veckor, sedan fick ja träffa dig igen.

sovsött, du finns alltid här <3
2000-05-01
2010-04-30

När jag var och hälsa på dig.


sista dagen på ridskolan, du lekta alltid med min jacka!

hälsade på

Några dagar innan du åkte därifrån,
jag åkte ut och bara var med dig i flera timmar

Seriehoppningen som vi VANN.
min första och enda blå/gula rosett.du ägde

så fin.

när du åkte, tårarna spruta

hälsade på



jag glömmer dig aldrig


seriehoppningen


den sista gången jag red dig, i vintras för över 1 år sedan
första filmen.
Omhoppningen den gången vi vann.
har hur mkt mera filmen som helst på min youtube kanal, titta där om ni vill.
roosseeen heter jag.

1 kommentar:

  1. Varför ska han avlivas? han är väl köpt av Ebba eller vad hon heter?

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)