söndag

31 Januari

Jadu, vad kan man säga? värre dag än de här får man leta efter!

började med att klockan ringde 04.45
var i stallet 05:30.
allt gick superbra i stallet, vi packa och så kom pernilla och de tog bara 5 minuter att lasta hästarna.
så kom vi till åsebo i godtid, vi var bland dom första som kom.
men när ja öppnar sidodörren så ser ja att musse ligger ner!?
panik, han var helt svettig och vi tog ut monty fort och försökte få han på fötter men de gick inte.
vi försökte i säkert 10 min innan han ställde sig upp och gick ur.
helt dynsvettig var han. och ett litet sår på ena bakhoven, men ingenting han markerade på.
tänkte vi att vi ställer in hästarna så kan vi gå banan och sånt,
så vi ställde in musse men han får panik och håller på att lägga sig,
så vi ut med honom och gick runt runt.
så höll pernilla och agnes i hästarna medans jag och ida gick banan.
ingen svår bana alls.
men blev de massa strul med allting och när ja precis satt mig på hästryggen
hade min klass börjat.
jag starta 7:a
så jag red fram på ungefär 5-10 min.
trava 1 varv, galopp och hoppa 2 gånger.
fint tänkte ja, de här kommer gå åt helvete!
det gjorde de också...

när vi kom in på banan lyssna han inte ett skit på mig,
vi hoppa första och andra hindret men fick stopp på det tredje,
ja vände om och kom igen. stop
och stop igen.
uteslutna men ja fick en omstart.
kom igen, 3 stopp på det hindret igen.
vilken jävla oxer, monty ville veeerkligen inte över den
det gick inte!?
så det gick ju åt helvete och de sluta med att ja grina haha!...

så var det idas tur, eftersom dom skulle bygga om banan och en massa innan hon kunde starta tog de ju tid.
och vid -20 ute så är man inte kaxig!
aaaas kallt var det och mkt har ja nog aldrig frysit.
sen starta hon men hon vägra ut sig också.

så skulle vi hem, så vi lasta musse han stod hur lungt och stilla som helst,
började ja med att lasta monty och rätt var de är får musse panik.
så vi får ut honom och han är helt uppspeld.
pernilla ville inte köra hem båda hästarna eftersom musse var som han va.
så vi ringde veterinär och en massa.
ställde hästarna i en box i stallet.
sen kom vi fram till att vi skulle köra hem monty först, så skulle ida och agnes vänta på idas föräldrar som kom med en transport och köra hem musse.
så de tog kankse en halvtimme innan vi fick in monty i transporten ensam.
så rullade vi ut och jag trodde, äntligen är ja snart hemma.
men haha....

när vi kommit halvvägs till hedemora ringer pernillas kompis Louis svantes och säger att dom
har fått fel på bilen vid lappens vägkrog.
så vi svängde in där och tänkte lasta in den hästen bredvid monty så skulle dom åka med oss.
men hästen var ca 175 i manken så han skulle ju inte få plats!
så vi fick lov att byta bil, så ur med monty och den andra ( som hette gilbert )
byta transport med bil.
mitt på lappensvägkrog! står vi där med 2 hästar som äter i buskarna hahahah!!
så när vi äntligen fått klart allt med bilen och släpet så börja vi lasta.
gilbert gick in på en gång, men det tog 1 timme för monty.
så i 1 timme stod vi på lappens jääävla vägkrog och försökte få monty att gå in i transporten.
hahahahha fyfan.
så fick vi äntligen in honom och vi åkte hem.

12 timmar spenderade jag med hästen idag.
det var fan bland de värsta hästdagar ja varit med om!
men lite komiskt i det hela haha......

ska lägga mig i ett varmt bad och tina upp nu.
puss på er!

4 kommentarer:

  1. Du kan ju trösta dig med att det knappast kan bli värre nästa gång : )
    Glöm den här dagen och sikta på nästa, shit happens! Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Nej usch vad tråkigt!
    Gick det bra att få hem Musse då?
    /Stina

    SvaraRadera
  3. ja, musse kom hem tillslut :)

    SvaraRadera
  4. Vilken jävla fail dag asså! men allt slutade ju bra till slut hahah.. men ursch vilken dag!
    Ett minne verkligen hahah!

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)