torsdag

25 Mars


hjälp mig nu.
mitt objektiv är helt trasigt, förstår inte vad som hände.
det funkade på kvällen när ja packa ner de, sen när ja tog upp den
ur väskan i mässlingen så gick det inte att zooma.
det var som om zoomen hade fastnat.
så då satt jag och pappa och vickla och sånt på det
så vips så ramla nått löst inuti den.
så det är trasigt nu.
vi får ut 1500 på drulle försäkrningen.
men nu till den stora frågan VILKET SKA JAG KÖPA?
ska jag köpa det jag hade för 1590 kr
eller samma men med VR ( bildstablistator ) som kostar 1990
eller ska ja köpa en 18-105, alltså mer zoom än en 18-55, men de kostar 2990.
billigast vore ju att köpa det jag hade. då hade ja bara behövt belat 90 kr extra.
men jag tycker zoomen är så dålig. men har ja råd med 1500 kr till?
det får vi se, är kamera lös just nu, så ni får stå ut med mobilbilder ett tag =)
men komentera vilken ni tycker!

3 kommentarer:

  1. Jag skulle köpt den med zoomen eller den du hade för vr på ditt förra kommer inte göra någon skillnad.:)

    SvaraRadera
  2. 70-300 mm macro ! tkr ja .. :P

    SvaraRadera
  3. VR är ganska värdelöst, blir nästan ingen skillnad alls

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)