lördag

18 September


Hej nu har jag kommit hem från stallet, har duschat och just nu sitter jag här med johan bredvid mig :) Vi ska snart äta,
fläskfille och strips (y) och sås till mig såklart hehe!

Men att rida då, det gick faktiskt bra. Redhiss bettet, och jag orkar inte med nån jävla " men du förstör hästen " snack, jag rider på vad jag vill.
Det är inte bettet som förstör hästen, det är ryttarens hand.
Och jag är iallfall så pass allmänbildad att jag förstår att man måste vara
snäll och lätt i handen när man rider på ett starkt bett.
Men hon tuggar och skummar om munnen så det kanske är ett bra tecken?

Vi red iaf på banan, gjorde en ganska avancerad övning.
Hon fick iallafall anväda sin hjärna och därför blev hon springig på slutet.
Men hon var superduktig och krångla lite när vi gick hem bara :)

Nu ska vi äta, sen se på film eller något eftersom min tv inge fungerar.

1 kommentar:

  1. Alida - från travare till ridhäst19 september 2010 kl. 19:53

    att en häst skummar tyder på att man sliter den i munnen. bara så att du vet "allmänbildad" och på videorna från monty så ser man att du sliter eller sågar eller vad man nu säger.

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)