lördag

23 Oktober

varenda jävla gång jag har försökt skrivit blogg
så har cp datan hängt sig.
så imorgon ska jag lämna in skiten
de betyder - ingen uppdatering på hela veckan.

Men var iallfall och red idag,
red bort till banan, det gick super bra faktiskt :)
hon lyssnade och var med på noterna.
gjorde en jätte bra övning, ska visa er :)Det här är en bra övning för springiga hästar
eftersom det händer saker hela tiden.
för er som inte fattar
rött- skritt
grönt- trav
lila- galopp

Man kan välja mellan dom här två
beroende på vad man vill göra :)
ja brukar köra 1an ett tag
och sedan gå över till 2an när det går bra :)

Hästen blir uppmärksam eftersom det händer saker hela tiden
vilket är bra!
Jag gjorde den här övnigen första gången på
Monty i våras när vi red för kattis :)
super bra övning säger jag bara!

Joo det var en sak som jag vill råfråga er om!
Hon var så jävla knäpp när vi gick hem idag,
riktigt knäpp.
Direkt jag vänder ut ifrån barnan börjar hon
- Direkt.
stutsa, bakutsprång, stegringar och allt de dära.
sen är hon sådär typ hela vägen hem ända till stallet.
Någon som vet något man kan göra?
för det går lixsom inte att få kontakt med henne
hon bara stänger av hjärnan lixsom
och det börjar efter första steget utanför banan.
hel mysko faktiskt,
Någon som har nå råd?

1 kommentar:

  1. är det okej om jag tar din bild så att jag kommer ihåg övningen?:)

    du kanske kan träna lite lydnad genom att göra halter hela tiden. rygga henne.
    Jag vet inte, det är så svårt när de blir sådär.

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)