torsdag

23 December

Idag har jag varit i stallet i 3,5 timme!
Jag har mockat åt båda hästarna plus ridit dem båda =)
Gudrun hade så mycket att fixa inför julafton, så då var jag snäll
och fixade stallet och red dem båda :) inte så länge, 25 minuter var ungefär.
Hade med mig lite paket också.
Äpple och en massa olika knäckebröd, dom uppskatade det ;)
Två paket till gudrun :)
Det var hon värd, jag rider ju helt gratis hos henne, det enda jag betalar
är mina träningar. Hon är värld guld!
Hästarna i hagen:)
Red karusell först, min fina flicka.
Hon var riktigt duktig, men hon biter sig fast i högerhanden, det är grymt jobbigt.
Någon som vet nått man kan göra åt det? hon lixsom låser hela högersidan,
Red mycket volter, jobbade mycket på volt, med att flytta in bakdelen
och framdelen och sånt, hon var verkligen super =)
Sedan red jag renato, de hade som sagt redan blivit typ mörkt.
Red lite allmänt på honom, öppna och sluta typ, han var duktig gammel kungen :)

Det som är så roligt är att dom är två heeelt olika hästar.
Karusell går hellre i över tempo medans renato hellre går under tempot hahah :)
Men det är kul att variera lite:)

Satt och tänkte idag, idag var en sån här dag som jag kände vilken duktig ryttare jag är.
Jag var nöjd över mig själv, fan vad jag har utvecklas asså.
Och med karusell, i början kunde jag knappt jobba henne i traven nu går det super,
lika ute.
Mitt mål inför 2011 är att jag ska kunna jobba henne när man rider ut, utan problem :)
Vi ska kämpa och nå det!

1 kommentar:

  1. lätta mycket med högerhanden och rid mer för skänkeln, ta och ge utan att såga. pilla med fingrarna bara så hon blir mer uppmärksam för handen :)brukar kunna funka på starka hästar som inte vill arbeta

    SvaraRadera

Komentera vad ni vill, men tänk efter innan ni skriver nått elakt :)